S E O P T I M I Z E R

Laden

Abonnement en account

Klik op “account” en op “bewerk account” om jouw wachtwoord te veranderen.

Klik op “account” en op “bewerk account” om jouw e-mailadres te wijzigen.

Jazeker, we hebben een vierdaags proefabonnement. Daarmee krijg je 4 dagen lang toegang tot alle tools.

Je kunt een vierdaags proefabonnement nemen en hebt verder de keuze uit twee betaalde abonnementen. De “marketeer” kost €24 per maand op maandbasis of €20 per maand als je een jaarabonnement afsluit. De uitgebreide “guru” kost €39 per maand op maandbasis of €32,50 per maand met een jaarabonnement. Meer informatie is te vinden op onze prijzen pagina.

Dat hangt van jouw abonnement af. En van de abonnementsvorm: op maandbasis of op jaarbasis. Meer informatie is te vinden op onze prijzen pagina.

Algemeen

Jazeker. We zijn destijds met Seoptimizer begonnen voor de Nederlandse markt, maar bieden intussen steeds meer opties voor internationale websites. Zo hebben veel tools al de mogelijkheid om de resultaten van een bepaald land te kunnen zien. Bijvoorbeeld voor Duitsland of voor Frankrijk.

Uiteraard streven wij ernaar uit om alle data real time door te laten komen. Dat gaat helaas niet altijd. De data wordt tussen de 1 uur en 24 uur geüpdatet.

Seoptimizer is een alles-in-één dashboard voor jouw website SEO. Met Seoptimizer maak je het analyseren en onderzoeken van jouw huidige SEO status toegankelijk en simpel.

Functionaliteiten

Met deze tool kun je zien of bepaalde pagina´s van jouw website wel gecrawld kunnen worden. Daarvoor zie je ook de informatie uit jouw robots.txt-bestand in de tool staan, zodat je kunt checken of je niet per ongeluk de Google bot of Bing bot hebt verboden bepaalde pagina´s te crawlen. Ook kun je hier een specifieke url indienen om te uitslag voor die url te lezen. Je ziet dan of deze url crawlbaar en indexeerbaar voor Google en voor Bing is.

Ga naar het tooloverzicht en klik onder “zoekmachine” op “sitemaps indienen”. Hier kun je de sitemap indienen en vervolgens op “bevestigen” klikken. Je ziet daarna ter bevestiging een vinkje verschijnen.

Ga hiervoor naar het tooloverzicht en klik onder “zoekmachine” op “robots.txt”. Hier zie je:

  1.  welke crawlers je toestaat
  2. welke regels je hebt opgesteld
  3. welke sitemap(s) in het robots.txt-bestand staan
  4. hoe dit bestand er precies uitziet

Met de “top zoekopdrachten”-tool zie je op welke zoektermen jij goed presteert. Je ziet:

  1. de zoektermen waarop jij het beste presteert
  2. jouw ranking
  3. het zoekvolume
  4. de verwachte moeilijkheidsgraad om in ranking te stijgen (0 betekent makkelijk stijgen, 100 betekent heel erg moeilijk)
  5. het aantal kliks

Klik in het tooloverzicht onder “onderzoek” op “concurrentie”. Voer dan de zoekterm in waarop je jouw concurrentie wilt ontdekken. Vervolgens verschijnen daar een aantal concurrenten inclusief:

  1. hun ranking
  2. de exacte url waarmee ze ranken
  3. de metatitel
  4. de pagina-autoriteit
  5. de domeinautoriteit
  6. het aantal backlinks
  7. het aantal do-follow backlinks
  8. het aantal domeinen waarvan ze backlinks krijgen

Scroll naar onderen om deze gegevens voor jouw website te zien. Met deze concurrentieanalyse zie je dus niet alleen wie jouw concurrenten op een bepaalde zoekterm zijn, maar ook op welke punten zij slechter of beter presteren dan jijzelf.

Met de backlinks checker zie je de beste, slechtste en nieuwste backlinks naar jouw website. Je kunt dus eenvoudig checken welke backlinks je al hebt en waar nog verbeterpunten liggen. Concreet zie je de 250 backlinks met de hoogste kwaliteit, de 500 backlinks met de laagste kwaliteit en de 250 nieuwste backlinks.

Klik onder de kop “onderzoek” in het tooloverzicht op “zoekwoordenonderzoek”. Vervolgens kun je een sleutelwoord invoeren en een land kiezen. Klik op “test” om de resultaten voor dit zoekwoord en vergelijkbare zoekwoorden te zien. Voor het zoekwoord “seo” krijg je bijvoorbeeld naast “seo” ook de volledige term “search engine optimization” en de Nederlandse vertaling “zoekmachine optimalisatie” te zien. Bij elk resultaat staat ook de geschatte CPC en het zoekvolume.

De domein autoriteit vind je binnen de tool “check domein autoriteit”. De pagina autoriteit is te zien via de tool “check pagina autoriteit”. Beide tools vallen onder het kopje “backlinks”.

Problemen

Probeer eerst de pagina opnieuw te laden. Helpt dat niet? Controleer dan je internetverbinding. Werkt jouw verbinding, maar laadt de pagina nog steeds niet? Probeer het dan eens via een andere browser. Anders kan je altijd nog contact opnemen met ons.